Як самому вести бухгалтерію ТОВ?

Самостійне ведення бухгалтерії в ТОВ

Отже, ви стали щасливим володарем бізнесу, але спочатку хочете економити на бухгалтера або бухгалтерському аутсорсингу. Для цього необхідно розібратися як самостійно вести бухгалтерію і звітність на підприємстві (в Товаристві з обмеженою відповідальністю).

Перше, що роблять після реєстрації бізнесу – це відкривають розрахунковий рахунок, так як необхідно проводити мінімальні операції, свзанние з діяльністю компанії. До їх переліку можуть входити грошові перерахування за оренду приміщень, закупівля обладнання, сировини, виплата заробітної плати директору.

Перший час, коли діяльність на підприємстві не веде (немає надходжень по розрахунковому рахунку), можна “заморозити компанію” подавши до податкової повідомну лист, що діяльність не ведеться і компанія буде подавати нульову звітність.

Після відкриття розрахункового рахунку в банку слід зайнятися отриманням електронно-цифрового підпису для подання звітності. Існує кілька варіантів отримання електронно-цифрового підпису (ключів): платна ЕЦП і безкоштовна ЕЦП. Безкоштовні ключі ЕЦП можна отримати в будь-якому центрі обслуговування платників податків – АЦССК.
Для отримання електронно-цифрового підпису необхідно письмово заповнити заявку на отримання ЕЦП і подати повний пакет документів до відділу отримання ЕЦП.
Для юридичних осіб заявка і документи – Тут
Для фізичних осіб-підприємців заявка і документи – Тут

Після отримання ЕЦП в центрі обслуговування платників податків, необхідно укласти договір з податковою, статистикою і пенсійним фондом. Тільки після цього можна буде подавати звіти. Договори укладаються в електронному вигляді через програми подачі звітності.

Щоб максимально економити, можна скористатися безкоштовним варіантом подачі звітності. На даний момент це реалізовано через Електронний кабінет платника податків – Тут
При цьому, в особистий кабінет платника податків необхідно завантажувати вже готові звіти.
Яку безкоштовну програму, крім 1С, можна використовувати для сформування звітності:
Ми рекомендуємо такі варіанти:
OПЗ – Посилання
ПО “Єдине вікно” (EDZV) – Посилання
FreeZvit- безкоштовна програма для формування звітності, підійде для фіз-осіб підприємців та невеликих юридичних осіб на єдиному податку, так як перелік звітів обмежений.

Іноді безкоштовні версії можуть некорректоно працювати, особливо в останні дні подання звітності, нам невідомо з чим це пов’язано. Тоді можна звернутися до платних варіантом програм. На даний момент їх існує декілька:
1. Айфін – онлайн сервіс Посилання
2. Медок -Стаціонарні програма, встановлюється на комп’ютер і онлайн версія Посилання

3. Соната – стаціонарна програма, встановлюється на комп’ютер Посилання
4. Арт zvit – стаціонарна програма, встановлюється на комп’ютер Посилання

Деякі програми, на даний момент, надають можливість скористатися їхньою послугою перший тестовий місяць безкоштовно.

Всі програми по-своєму гарні і мають свої плюси і мінуси.
Кожен розробник постарався зробити інтерфейс зручним для користувача, а також на сайті розробника програми можна знайти детальну інформацію про встановлення програми і її налаштування. Як говорилося вже раніше, після установки програми необхідно укласти договори з державними органами на подачу звітів в електронному вигляді. З підписанням договорів радимо не затягувати, оскільки якщо вже почалася робота і потрібно терміново реєструвати податкові накладні, то потрібно врахувати той факт, що податкова має право підписати договір протягом 5 робочих днів. Податкова має право не підписати договір з першого разу. Часто необхідно під’їхати до податкової інспекції для “співбесіди”, здатися особисто інспектору, щоб договір був підписаний з боку податкової. Це може значно ускладнити життя, якщо терміни реєстрації податкової накладної добігає кінця.

Ми нагадуємо, що деякий час тому, наші законодавці внесли була введена необхідність подачі повідомлення про прийняття на роботу нового співробітника. Терміни подачі – до початку роботи співробітника, тобто якщо в наказі про прийом на роботу зазначено 25 число, повідомлення потрібно подати 24 числа, не пізніше. Це можна зробити в електронному вигляді через програму подачі звітності або відвезти форму в паперовому вигляді в податкову інспекцію і подати її через канцелярію, при прийомі на роботу не більше 5 осіб.

Дана стаття має мінімальну, але важливу інформацію для самостійного ведення бухгалтерського і податкового обліку в ТОВ. При активній діяльності компанії, ми рекомендуємо не заощаджувати і звертатися в нашу компанію для надання бухгалтерських послуг. Так як самостійне ведення бухучта іноді призводить до помилок, що веде за собою податкові санкції, які не завжди можна вирішити безболісно.

бухгалтерський аутсорсинг найвигідніший. Основні причини цього – ви займаєтеся своїм бізнесом і розвиваєте його не займаючись бухгалтерією; ви платите набагато менше, ніж головному бухгалтеру, а робота виконана так само добре; у вас бухгалтерія завжди по останній букві податкового кодексу; ви не несете матеріальної відповідальності за подачу звітів так як це робить аутсорсингова компанія.

Самостійне ведення бухгалтерського обліку на підприємстві з боку керівника може здатися самим вигідним варіантом, з точки зору матеріальних аспектів. Давайте розглянемо цей варіант. За останні кілька років в Україні відбулося багато змін в податковому законодавстві – прийняли новий податковий кодекс і практично щомісяця вносять до нього поправки для виправлення неточностей та колізій. Недосвідченій людині буде важко самостійно розібратися в складному законодавстві. Для того, щоб ви зрозуміли ази бухгалтерії, Вам необхідно відвідати курси бухгалтера, після їх проходження, а це близько 2-3 місяців, Вам необхідно пройти тримісячний курс навчання головного бухгалтера, на якому в практиці продемонструють бухгалтерські проводки і ведення бухгалтерії.

Важливо зауважити, що ваше рішення самостійного ведення бухгалтерського обліку на підприємстві – це спроба переступити через багаторічний досвід бухгалтера, так як посада головного бухгалтера самими бухгалтерами присвоюється через багато років досвіду. Пройшовши курси бухгалтерів і головних бухгалтерів, Ви можете приступати до роботи, але бухгалтерський облік та подача звітності насправді багато забере у вас часу, що все одно не дає гарантій відсутності штрафів і перевірок при допущенні помилок в бухгалтерії.

Якщо ж ви все таки вирішили самостійно вести бухгалтерський облік на підприємстві, то після появи можливості найму головного бухгалтера, обов’язково проведіть бухгалтерський і податковий аудит, щоб уникнути штрафних санкцій з боку податкової. Якщо ж перевірка виявить значні порушення, настійно рекомендуємо скористатися послугою експрес ліквідація ТОВ, що значно дешевше сплати шраф і витрачених нервів при перевірці.

Так само ознайомтеся зі статтею наших партнерів Як самому просунути сайт.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *