Главная » Ведення бухгалтерського обліку для IT-компаній

Ведення бухгалтерського обліку для IT-компаній

З яких етапів складається реєстрація ІТ-компанії?

Етап легалізації ІТ-бізнесу передбачає врахування всіх можливих варіантів і особливостей виживання компанії в Україні. Необхідно проконсультуватися з фахівцями з бухгалтерського та податкового обліку, щоб отримати максимальну кількість інформації перед початком роботи. По-перше, необхідно визначитися зі структурою власності та системою оподаткування. Для цього необхідно

Ведення бухгалтерського обліку для IT-компаній
  1. Обрати найбільш підходящу форму господарювання – юридичну або фізичну особу.
  2. Визначте необхідний КВЕД на основі відповідних довідників.
  3. Встановити мінімальний бюджет підтримки на півроку.
  4. Розробити процес реєстрації it-компанії та доручити цю процедуру відповідальній особі або спеціальній компанії.
  5. Вивчити можливі варіанти ведення бізнесу за різними податковими режимами в Україні.
  6. Розробити стратегію щодо отримання статусу платника ПДВ.
  7. Обрати банк для відкриття рахунку з метою роботи з клієнтами з інших країн.
  8. Попрацювати над отриманням ЕЦП для подальшої взаємодії з регуляторами.

З метою стимулювання ІТ-бізнесу Верховна Рада розробила та прийняла закон, який передбачає особливі умови оподаткування та отримання статусу резидента в місті Дія.

Для того, щоб отримати статус резидента міста Дієра та бути включеним до спеціального реєстру, необхідно відповідати наступним критеріям

  • Компанія повинна мати щонайменше дев’ять працівників.
  • Щомісячна заробітна плата або сума контракту повинна становити не менше 1200 євро.
  • Сума доходу (для кваліфікованих працівників) повинна становити щонайменше 90% від загального доходу за перші три місяці роботи.
  • Види діяльності, які дають право на отримання статусу резидента Dia: комп’ютерне програмування, створення програмного забезпечення або ігор, консультування з питань інформатизації, надання програмних продуктів, у тому числі онлайн, організація кібербезпеки, а також Закон “Про сприяння розвитку цифрової економіки в Україні”. Інші види діяльності.

Для отримання права на спеціальний режим необхідно подати заяву. Резиденти міста Дія можуть застосовувати як загальний, так і спрощений режими оподаткування.

Ключові питання створення та діяльності ІТ-компанії в Україні

Щоб заснувати та керувати ІТ-компанією в Україні, ви повинні зареєструватися як підприємець в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій.

Для реєстрації необхідно мати документ, що посвідчує особу, реєстраційний код платника податків, необхідну комерційну пропозицію та заповнену реєстраційну форму. Процес реєстрації можна здійснити особисто, дистанційно через портал Dia або доручити це уповноваженій особі.

Особиста реєстрація вимагає наступного

  • Фізична присутність оригінали документів, що посвідчують особу
  • Належним чином заповнена заява про реєстрацію та отримання статусу платника єдиного податку та/або ПДВ.

Реєстрація через портал Dia

  • Посвідчення особи (обов’язково)
  • Електронний підпис

У разі реєстрації через уповноважену особу

  • Всі документи, необхідні для реєстрації;
  • Нотаріально завірена довіреність для передачі реєстратору.

У рамках цієї форми бізнесу компанія може сама надавати ІТ-послуги, уклавши договір із замовником. За необхідності вона також може наймати працівників, оформлюючи з ними трудові відносини відповідно до українського законодавства, або наймати інших фахівців (чи підрядників, якщо зареєстрована як фізична особа-підприємець).

Ведення бухгалтерського обліку не вимагається законом. Це означає, що, в принципі, бухгалтер не потрібен, якщо дохід можна належним чином зафіксувати і подати звіт до контролюючого органу. Податкові правові зобов’язання: ви зобов’язані розраховувати податки, сплачувати їх і подавати звіти.

Відповідальність за дотримання законодавства та виконання договірних відносин з клієнтами лежить на підприємцеві в межах усього, що йому належить.

Другий варіант – реєстрація підприємства – викликає більше запитань. Найпоширенішою формою власності є ТОВ, але це виняток. Розмір статутного капіталу та варіанти поповнення оборотних коштів також повинні бути визначені на ранній стадії, до того, як буде отримано дохід.

Для реєстрації необхідно зробити наступне

  1. Визначення кількості засновників
  2. Розмір та/або назва статутного капіталу.
  3. Статут (індивідуальний або типовий).
  4. Нотаріальне засвідчення справжності перших протоколів засновників та старих документів, що посвідчують особу.
  5. Реєстраційні процедури.
  6. Постановка на облік в органах статистики, податковій та пенсійному фондах.
  7. Відкриття банківських рахунків.
  8. Вибір податкового режиму.
  9. Делегування ведення бухгалтерського та податкового обліку.

Спрощена система оподаткування для фізичних осіб-підприємців та ІТ-компаній

Якщо ви працюєте в ІТ-компанії, ви можете обрати спрощену систему оподаткування. Для цього вам потрібно ознайомитися з частиною українського податкового законодавства, яка регулює цю систему. Третя група єдиного податку необхідна для юридичних осіб, які надають послуги компаніям, зі ставкою податку 5% без ПДВ і 3% з ПДВ.

Суть спрощеної системи оподаткування полягає в тому, що оподатковуваний дохід визначається виключно на основі грошових надходжень у звітному періоді та застосування обраної ставки відсотка. Витрати компанії не включаються до бази оподаткування.

Податковий період – квартал, податок сплачується протягом 10 календарних днів після граничного терміну подання звітності. Звітність подається протягом 40 календарних днів після квартального звіту. Крім того, фізичні особи-підприємці щомісяця сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі 22% від мінімальної заробітної плати, розмір якого залежить від того, чи має компанія дохід.

Для юридичних осіб розрахунок доходу дещо відрізняється. Крім визначення доходу на основі грошових надходжень, дохід включає, наприклад, курсові різниці (плюс) та інші доходи, розраховані за правилами бухгалтерського обліку. Це означає, що бухгалтерський експерт або аутсорсингова компанія, яка займається бухгалтерським та податковим обліком від імені компанії, необхідна вже на момент укладення договору.

Ідеальна бізнес-схема для українських ІТ-компаній

Ведення бухгалтерського обліку для IT-компаній

Схема Замовник – іноземна або українська компанія – Виконавець – приватний підприємець

При роботі з іноземним замовником винагорода за послуги виплачується тільки в тому випадку, якщо вона легалізована в Україні. Це означає, що повинен бути підписаний контракт. Цей документ регулює ваші ділові відносини і вимагається банками для здійснення валютних операцій та управління валютою. Якщо ви отримуєте іноземну валюту, закон може вимагати обов’язкового продажу іноземної валюти, залежно від стану економіки. Примусовий продаж іноземної валюти може не вимагатися взагалі, або може бути встановлений обов’язковий відсоток від суми, яку банк продає на українському міжбанківському ринку і конвертує у вашу національну валюту. Для зарахування суми в іноземній валюті необхідно надати в банк скановану копію оригіналу підписаного контракту.

Схема Замовник – іноземна або українська компанія, виконавець – ТОВ.

При формуванні структури підприємства власник може створювати різні відділи для різних галузей. Необхідно працевлаштувати спеціалістів, з якими можуть бути укладені трудові договори та надані всі соціальні гарантії відповідно до законодавства. Найманий працівник також повинен бути забезпечений оргтехнікою, необхідною для виконання своєї роботи. Якщо використовується особиста оргтехніка працівника, він повинен отримати компенсацію за її використання шляхом додаткового оподаткування.

Як варіант, він може укласти договір підряду з фахівцем та повідомити про це контролюючий орган у встановлені законодавством строки.

Спеціальний режим оподаткування податком на доходи фізичних осіб найманих працівників та спеціалістів, які працюють за наймом, які є резидентами “Дія Сіті”, регулюється наступним чином

1. Податок на доходи фізичних осіб стягується за ставкою 5%.

  • Заробітна плата найманих працівників, які є резидентами “Дія Сіті”;
  • Винагорода гастролерів за договорами підряду з жителями “Дія Сіті”
  • Авторської винагороди за створення службового твору.

2. Сплата внесків на соціальне страхування

  • Не менше мінімального розміру, передбаченого законодавством.
  • 22% від суми доходу (але не більше граничного розміру єдиного соціального внеску).

Звільнення від податку на доходи фізичних осіб поширюється на внески, що сплачуються роботодавцем за договорами недержавного страхування або медичного страхування, в розмірі, що не перевищує 30% від суми винагороди.

При укладанні договору з клієнтом може бути призначений сторонній експерт, якщо це не заборонено договірними відносинами з клієнтом.

Труднощі бухгалтерського обліку в ІТ-компаніях

Постановка та організація бухгалтерського обліку необхідна в усіх сферах бізнесу, в тому числі і в ІТ-компаніях. Навіть якщо обрано спрощену систему оподаткування, необхідно вести бухгалтерський облік юридичної особи з початкових етапів діяльності, від реєстрації до ліквідації. Варіанти вибору бухгалтерського обліку – ручний, автоматичний та все ще залишається правом особи, відповідальної за організацію обліку. Ручне ведення обліку можливе, і це досі робиться на практиці. Однак у випадку з ІТ-бізнесом можливість використання автоматизованих систем очевидна. Необхідно визначитись із програмним продуктом та призначити відповідального за ведення бухгалтерського обліку.

Відповідно до закону про бухгалтерський облік та фінансову звітність, існує три варіанти ведення бухгалтерського обліку

Варіант 1 – керівники компанії беруть на себе відповідальність та обов’язки ведення бухгалтерського обліку.

Варіант 2 – керівник компанії організовує бухгалтерський відділ у штаті компанії.

Варіант 3 – передача функції аутсорсинговій команді та делегування обов’язків з ведення бухгалтерського обліку спеціалісту.

Потім здійснюються кроки щодо налагодження системи документообігу, розробляються накази про облікову політику, створюється інвентаризаційна комісія, розробляються внутрішні документи, розробляються правила відряджень, складаються графіки роботи, підписуються колективні договори, складаються посадові інструкції та заохочуються працівники до виконання роботи.

Не варто забувати і про охорону праці та техніку безпеки. Існує первинний інструктаж та щорічний медичний огляд.

В Україні існує законодавча вимога щодо спрощення обміну первинними документами при роботі в ІТ-секторі. Достатньо скласти рахунок-фактуру, заповнити всі реквізити сторін і додати фразу про надання послуг та відсутність претензій; цей документ прирівнюється до акту виконаних робіт. Погодьтеся, що це трохи полегшує обмін оригіналами документів з клієнтами-нерезидентами.

Дуже важливо розуміти важливість первинного документа, що підтверджує надання права на використання програмного продукту або отримання послуги для замовників, які проживають в Україні. Покупець повинен буде обґрунтувати включення отриманих послуг до складу витрат або включення цих витрат через амортизацію нематеріальних активів. Ми усвідомлюємо, що послуги з програмування та всі супутні послуги коштують недешево і що лише якісний договір та акт приймання-передачі можуть стати надійною підставою для підтвердження правомірності операції під час перевірки контролюючим органом. Кількість витрачених годин, перелік виконаних робіт та звіт про виконану роботу повинні бути детально зазначені.

Укладаючи договір на бухгалтерські послуги з компанією Факторія Київ ви отримуєте не тільки висококласних фахівців для подачі звітності та нарахування заробітної плати, а також завжди можете отримувати якісні консультації по оптимізації оподаткування законними способами і також оптимізації ведення господарської діяльності підприємства.
замовити послугу

Хороший головний бухгалтер – відповідно і заробітна плата хороша. Але при цьому потрібно врахувати, що вибираючи бухгалтера, необхідно зуміти підібрати кваліфікованого фахівця з багаторічним досвідом праці, а також це повинна бути людина, що стежить за всіма останніми змінами законодавства України. А в разі ведення зовнішньоекономічної діяльності підприємства також і знань в цій галузі. Тому при проведенні співбесіди на посаду бухгалтера обов’язково необхідно проводити тести.

Ведення бухгалтерського обліку для IT-компаній на аутсорсингу

 

Фахівці компанії Факторія Київ на постійній основі проходять курси для бухгалтерів для підвищення кваліфікації, а також постійно відвідують бухгалтерські семінари для розширення кругозору в сфері податкового законодавства.

Укладаючи договір на бухгалтерські послуги з компанією Факторія Київ ви отримуєте не тільки висококласних фахівців для подачі звітності та нарахування заробітної плати, а також завжди можете отримувати якісні консультації по оптимізації оподаткування законними способами і також оптимізації ведення господарської діяльності підприємства.

Замовте бухгалтерські послуги вже зараз! Постановка бухгалтерського обліку безкоштовно.

Співпрацюючи з професіоналами – Ви гарантовано прийдете до успіху.

guest
1 Комментарий
Старіші
Новіші Найпопулярніші
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Ольга Олійник
Ольга Олійник
4 роки тому

Доброго дня!
Маю прохання підготувати відповідь на кейс завдань.
Надайте вашу клектронну адресу.

Дякую